Etiketter

,

Hållare vid säng med kudde 11x15.med text Uppdaterad 2020-06-15

Denna fjärrkontrollsväska/ficka för fåtöljer heter Lycklig och är köpt på Ikea. Längst in finns en tyngd som motvikt för att hålla den på plats. Fickan använder jag förutom till fjärrkontroll till glasögon, näsdukar, penna, kautschuk samt tidning – jättepraktiskt.

När jag köpte den såg den ut såhär:
Hållare 15x11. med text

För att den skulle passa till min säng klippte jag av den på mitten och skarvade i en bit.se bilden.
tv-hc3a5llare-utbredd med text4x1,7………………………………………….
,
.
.
Nu (2021-11-09) säljs inte Lycklig längre, men jag såg att en firma som heter Granado säljer en liknande.
…………………..

Om man själv syr en förvaringsväska.
Mått kan man ju själv välja det man vill ha.
Till min säng var det färdiga måttet: Bredd 33 cm. Längd = sängens bredd + 60 cm.
4 fickor 8 x 16 cm.
För att få fickorna rymligare gör gärna varje ficka 4 cm bredare och lägg veck nertill när du syr fast dem.
Om tidningsficka önskas kan den placeras antingen nedanför eller bakom fickpåsarna.
Som tyngd på Lycklig var en järnten placerad, vilket inte är så vanligt att man har hemma, man kan också tänka sig insydd småsten eller fastsättning med kardborrband.
……………………………………..