Etiketter

, , , ,

Schal.Text. 9.64x13,96.

.

Ylleschalen som syns på bilden har sina år på nacken. Först använde jag den, därefter min mamma och nu har den blivit min rullstolsburna väninnas älsklingsplagg! Eftersom den har ett urtag för halsen så glider den inte ner så lätt, vilket är praktiskt.

Den är mycket lätt att tillverka. Befintligt mått är 140 x 110 cm. Schalen har fransar nertill men det är ju inte något som är nödvändigt.

Som alternativt material till ylle kan jag tänka mig Fleecetyg, som är lättare att tvätta.
Att fålla kanterna blir klumpigt, så antingen kan man kanta med lite bredare snedremsor eller virka runt kanter och halsringning.
Schalen kan antingen hänga ner över axlarna eller viras runt halsen.
…………………………………………………………………………………….

Schal c.a 20 x 20 cm, med text………………………………………………………………………………………………..